5 tehnici ca sa adormi repede

Somnul este esenţial pentru sănătatea organismului, iar cele mai recente descoperiri arată că orele de somn de care avem nevoie fiecare diferă în funcţie de vârstă şi sex. Potrivit specialiştilor este obligatoriu sa dormim măcar 6-8 ore pe noapte şi să cuprindem cel puţin o parte din intervalul 22:00 – 02:00.

Dacă simți că nu te ia deloc somnul atunci când pui capul pe pernă, să știi că nu ești singur. Din ce în ce mai multe persoane se plâng că suferă de insomnie. Având în vedere că privarea de somn pe termen lung are consecințe nefaste asupra sănătății este cazul să iei măsuri serioase pentru a adormi mai repede.

 

1.Nu te așeza în pat decât dacă ți-e somn. Dacă te bagi în pat de la ora 20.00 pentru avea parte de câteva ore de somn suplimentar acest lucru nu te va ajuta deloc. Dacă nu ți-e somn cu adevărat, trupul tău nu se va liniști. Această tehnică nu va face decât să-ți agraveze situația. Nu uita, opt ore de somn practic sunt mai bune decât nouă sau zece ore în pat.

 

 

2.Citeste o carte înainte de culcare. Nu trebuie să citești în mod deosebit, chiar dacă citești ceva pe care îl găsești plictisitor sau învechit ar putea să-ți provoace vizita în Țara Somnului. Citirea te ajută să ușurezi somnul, forțându-te să te îndepărtezi de la echipamentul electronic – obiecte concepute pentru a păstra mintea vizuală stimulată – spre o activitate relaxată. Deci, data viitoare când te lupți să dormi, incearca sa deschizi cartea aia de pe noptiera. S-ar putea sa fie exact medicamentul de care ai nevoie.

3.Fă un duș cald. Dacă petreci câteva minute sub dușul cald nu beneficiezi numai de curățirea corpului, ci și de relaxare. Imediat ce ieși de sub apă, temperatura corpului scade rapid, iar acest lucru declanșează procesul de adormire, deoarece ritmul cardiac, digestia și alte procese metabolice încetinesc. Acest ritual îți ajută și corpul, dar și creierul să se deconecteze.

4. Povesti, vise, intamplari: dupa ce ne punem in pat si am inchis ochii, putem sa ne inventam propriile vise, astfel incat mintea va face abstractie de faptul ca NU putem adormi. Daca incepem sa ne gandim la ceva care ni s-a intamplat, am vrea sa se intample sau pur si simplu niste povesti care ni se par interesante, exista foarte mari sanse sa uitam de starea corpului si sa incepem sa visam fara a ne da seama.

5.Muzica: sunetele relaxante sau muzica in surdina pot “sa ne grabeasca somnul”; cele care “imita” natura sunt in general cele mai populare.

 
 
 

Aici discutam