Alibaba a inventat “dozatorul” de masini

Gigantul chinez Alibaba doboara recorduri peste recorduri in materie de vanzari online si se pare ca nimeni nu-l poate opri. Chinezii, probabil, ca s-au plictisit sa se joace singuri in mediul online asa ca incep sa vanda si prin magazine fizice. Nu vorbim despre magazine obisnuite ci de un concept nou, complet automatizat.

 

Toata lumea stie ca Alibaba doreste sa intre si in retail-ul offline. Acestia au anuntat ca au in plan constructia unui mall in care sa-si expuna produsele clientii lor. Mai mult, chinezii au deja un plan de parteneriat cu Ford prin care vor incepe sa vanda automobile electrice.

Totusi zilele astea au patruns in media alte zvonuri foarte interesante. Compania chineza chiar are de gand sa vanda automobile dar nu oricum, ci prin intermediul unor magazine complet automatizate. Conceptul exista acum in domeniul parcarilor, deja functioneaza cateva parcari subterane automatizate in Japonia. Ideea chinezilor de la Alibaba este foarte interesanta si foarte practica pentru cumparatori. Prin intermediul aplicatiei Taobao, clientii fotografiaza masina pe care doresc sa o achizitioneze. Apoi introduc datele personale, o poza pentru identificare si depun o suma de bani. Dupa ce au fost indeplinite cerintele pentru identificare, oamenii pot merge la “dozatorul” pentru masini si, dupa recunosterea faciala, pot intra in posesia masinii alese prin poza si pot efectua un drive-test timp de trei zile. Daca sunt multumiti de masina, se poate efectua plata totala si intra in posesia automobilului.

Serviciul nu este disponibil pentru oricine. In primul rand, potentialiil clienti, trebuie sa fie membri in serviciul Alibaba Super Member. Apoi acestia sunt verificati intr-un sistem chinezesc pentru creditare, Zhima Credit System.

 

 

Aici discutam