China inaugureaza cel mai lung pod rutier din lume

Grandioasa constructie a intrat in ultima faza si asteapta ultimele aprobari pentru a putea fi data in folosinta. Podul va face legatura intre Hong-Kong, Zhuhai si Macau si va fi inaugurat in cursul acestui an.

 

Intr-un interviu, acordat site-ului Sputnik, inginerul sef, Zhang Jinwen povesteste cum a inceput proiectul podului, acum cca 18 ani si ce dificultati a intampinat echipa sa in ridicarea uneia dintre cele mai complicate constructii. 

O intrare de pod este situata pe o insula artificiala, aproape de Aeroportul International Hong-Kong, in timp ce alta se afla la o distanta de 55 de km, pe alta insula artificiala, de aceasta data, langa Macau. Sectiunea principala este impartita in trei benzi de circulatie.

Constructia podului a inceput in 1999, cu partea cea mai complicata a intregului proiect, un tunel subacvatic. Constructia acesteti parti a durat 7 ani. Constructia a fost gandita inca de la inceput ca si una monumentala, similara cu un muzeu, in termeni de importanta arhitecturala. Comparatia nu este accidentala. Pentru constructia insulelor artificiale s-a folosit un beton special, similar cu cel folosit pentru ridicarea teatrelor si a muzeelor. Aceste insule sunt asezate pe 120 de cilindri ce masoara 22m in diametru si au o inltime de 55 de metri, aproximativ, cat masoara o cladire cu 18 etaje.

La acest proiect grandios au participat 11 firme de consultanta din alte tari si si-au adus aportul peste 90 de experti, pentru ca totul sa se termine cu bine. Cca 20 de mii de ingineri au lucrat la acest pod in perioada cea mai aglomerata. Pentru a proteja flora si fauna maritima au fost luate in calcul principalele caracteristici hidrologice, curentii de apa dar si rutele de navigatie. In acest moment peste 3000 de vase circula pe sub aceasta constructie in fiecare zi, Un vas de 300 de tone poate sa treaca fara nici o problema pe sub acest pod.

 

 

Aici discutam