Cum sa ramai in forma cu efort minim

Sunt tot felul de sfaturi bune pe net, multe diete “minune” si programe de antrenament care va garanteaza ca veti slabi usor si relativ repede.

 

Trebuie sa numarati caloriile, nu mai trebuie sa mancati paine, faceti mult sport, renuntati la zahar, renuntati la carnea de porc sau la alimente prajite si asa mai departe. Toate functioneaza insa e foarte greu sa pastrati aceste reguli, odata ce ati inceput sa le urmati. Si, pe da alta parte, unde mai e farmecul vietii? De ce sa nu mananc un hamburger atunci cand am pofta de el? Oare nu sunt efecte negative daca ne abtinem de la alimentele care ne plac? De cate ori nu v-ati uitat la colega de birou in timp ce savura o prajitura, in timp ce voi erati “la dieta”.

Cu toate ca e foarte bine sa incercam sa traim sanatos, trebuie sa ne gandim foarte bine si la modul in care o facem. Oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca nu conteaza neaparat ce alimente alegem sa lasam deoparte. E mai important sa reducem cantitatile si sa urmam cateva reguli care sa ne faca sa ne simtim mai bine atunci cand consumam anumite alimente. 

 

 

Nu mai numarati calorii. Un aliment de o calitate superioara este mai important decat cantitatea de calorii pe care o consumam. Mancarea procesata si zaharul din anumite alimente pot cauza cea mai mare problema de greutate. Sfatul nostru: Nu aveti grija numai la numarul de calorii ci si la ce contine mancarea.

Mancati ce vreti, cand vreti. Ne hotaram sa sacrificam mancarea favorita in lupta cu greutatea si asta functioneaza pana la un punct. Pana in punctul in care cedam si mancam mult peste masura. Mai bine sa mancam orice dar cu anumita masura.

Folositi “regula celor doua inghitituri”. Hai sa pacalim putin creierul. Daca vreti neaparat sa mancati ceva ce stiti ca e “interzis” folositi aceasta regula: beti apa intre inghitituri. Senzatia de satietate se va instala mult mai repede.

 

 

Incepeti ziua cu proteine. Alimentele bogate in proteine tin sub control nivelul “hormonului foamei”, grelina. De aceea, ouale, pieptul de pui sau iaurtul grecesc ne tin mai bine de foame pana la pranz decat un mici dejun bogat in carbohidrati.

Plimbati-va 2 minute in fiecare ora. Incercati sa faceti asta pentru fiecare ora pe care o petreceti pe scaun. E foarte important sa faceti aceasta miscare, chiar daca numai pentru 2 minute.

Nu mancati “junk food” direct din ambalaj. Cercetatorii au ajuns la conluzia ca vom consuma o cantitate mai mica de snacks-uri, sa zicem, daca asezam o cantitate mai mica, decat in ambalaj, pe o farfurie sau intr-un castron. Daca mancam direct din ambalaj avem tendinta sa nu ne oprim pana nu epuizam toata cantitatea.

Mutati biroul langa fereastra. O cantitate mai mare de lumina de la soare va poate influenta in doua moduri: aveti un somn mai linistit si va creste productivitatea. Si starea de spirit e afectata in mod pozitiv de o zi in care vedeti soarele, chiar si pe fereastra.

Beti bauturi calde. O cana cu ceai sau apa calda, preferabil cu 30 de minute inainte de masa, va accelereaza digestia si va imbunatateste circulatia sangelui.

 

 

Aici discutam