Cum sa vinzi o aplicatie / un produs. 5 sfaturi de marketing

Cum sa vinzi o aplicatie? Indiferent ca este vorba despre aplicatii pentru Android sau iOS, oamenii cred ca este suficient sa o postezi pe un site de profil, gen Codecanyon , Codester , chiar si in Google Play. In realitate, lucrurile nu stau chiar asa. Trebuie sa ai grija ce strategie de marketing alegi, pentru a atrage potentialii clienti. Am pregatit, pentru voi, 5 sfaturi de promovare care vor aduce acel plus de care aveti nevoie.

 

Promovare pe Facebook.

Facebook este, in acest moment, cea mai buna sursa de trafic la care puteti apela gratis. Prima data trebuie sa va ganditi la un public tinta pentru aplicatia voastra. Vreti sa vindeti programatorilor sau proprietarilor de firme, care vor adapta aplicatia dupa nevoile lor? Daca v-ati hotarat, puteti cauta grupuri sau pagini relevante. Trebuie sa fiti prezent in orice grup in care exista potentiali clienti, sa participati la discutii, sa oferiti idei si solutii, sa deveniti o sursa de informatie. Bineinteles, aplicatiile voastre vor fi, de multe ori raspunsul pentru problemele expuse.

 

 

Cum sa aduci trafic pe site

 

Nu neglijati descrierea produsului

Daca descrierea folosita de voi, nu atrage potentialii clienti, sigur nu veti vinde multe template-uri de aplicatii. Oamenii cred ca un produs vorbeste de la sine. Nu este asa. In realitate, cuvintele folosite in descriere pot avea cea mai mare influenta in atragerea clientilor.

Trebuie sa aveti o descriere care sa fie usor de citit si cu puncte de interes foarte bine definite. Sunt atat de multe produse in piata, incat oamenii nu au timp de pierdut si isi pierd interesul destul de repede. Ca si idee, folositi 3, pana la 5 propozitii intr-un paragraf si incercati sa subliniati partile importante.

Cel mai important, nu uitati sa imbunatatiti descrierea, pe masura ce trece timpul. Ca si pe  rafturile unui magazin, clientii trebuie sa vada mereu ceva nou, care sa-i atraga in acea zona. Intrebati clientii ce i-a atras catre aplicatie. Daca primiti feedback pozitiv, incercati sa-l includeti in descriere.

 

 

 

 

Faceti un preview video

Clipul demo trebuie sa fie una dintre cheile care sa va aduca mai multe vanzari. Fara un video sugestiv, multi clienti potentiali, nu vor intelege ce vreti sa vindeti. Multi oameni nu inteleg ce ofera aplicatia voastra numai din screenshot-uri. Pe de alta parte, puteti explica mai bine functionalitatea aplicatiei printr-un video. Poate omul nu vrea sa instaleze aplicatia, poate nu are timp. In schimb, oricine are timp pentru un clip de cateva zeci de secunde.

 

Puneti in evidenta atat functiile cat si beneficiile

Este foarte important sa intelegeti diferenta dintre functii si beneficii. O functie prezinta un aspect tehnic al aplicatiei/ produsului. In schimb beneficiile reprezinta exact ceea ce castiga omul daca va cumpara aplicatia. De exemplu “interfata intuitiva” este o functie. Beneficiul care poate rezulta din aceasta functie este ca, aplicatia, este usor de folosit, fara sa fie necesare informatii suplimentare.

Daca aveti posibilitatea, incercati sa oferiti beneficii reale, extrase din viata de zi cu zi. Nu va lasati in baza imaginatiei clientului. Voi trebuie sa-i spuneti ce si cum sa gandeasca, astfel incat decizia de cumparare sa vina cat mai repede.

 

 

 

Ganditi ca un specialist in marketing

Daca vreti sa fiti un vanzator de top, trebuie sa fiti mereu inaintea competitiei. Nu va bazati numai pe ideile proprii. Trebuie sa fiti mereu atenti la ceea ce se intampla in piata. Puteti invata foarte multe observand ceea ce fac ceilalti vanzatori. Verificati ce vand ei, cautati inspiratie in strategiile pe le folosesc ei. Daca au vanzari multe, inseamna ca au si o strategie de marketing buna.

Incercati sa identificati un nou trend al pietei, cu 3, pana la 9 luni inainte sa fie evident. Fiti atenti la cum evolueaza aceasta. Nu pierdeti piata din vedere atunci cand lucrati la o plicatie, altfel veti pierde cateva luni de munca. 

 

Aici discutam